Ten e-Factura
Facturar i enviar
Deixa els papers al passat, redueix costos i recupera qualsevol document sense aixecar-te de la cadira
Ten e-Factura
Envia totes les teves factures amb un sol clic i oblida't dels papers
Elimina els papers
Amb Ten Factura Electrònica podràs realitzar tot el procés de facturació de la teva empresa sense utilitzar un sol paper. Envia les factures als teus clients de la forma més ràpida i senzilla.
Què és la factura electrònica?
La facturació electrònica és un equivalent funcional de la factura en paper i consisteix en la transmissió de les factures o documents anàlegs entre emissor i receptor per mitjans electrònics (fitxers informàtics) i telemàtics (d'un ordinador a un altre), firmats digitalment amb certificats reconeguts.
On s'aconsegueix un certificat de signatura electrònica?
La firma electrònica és un conjunt de dades generades mitjançant un algoritme matemàtic i basat en tècniques criptogràfiques que s'afegeixen al document que es vol enviar per internet i que permet vincular aquest document a una determinada persona o entitat.
Per signar un document primer s'ha d'aconseguir un certificat amb signatura electrònica. És força senzill, només cal connectar-se a la pàgina web de qualsevol Autoritat Certificadora (AC).
És senzill, però el canvi és profund
La factura electrònica significa deixar en el passat els papers i els seus inconvenients, millorar garanties i la seguretat dels justificants de les operacions comercials.
Això implica que desapareixen els arxivadors i l'espai que ocupen. Ara els arxius són electrònics. És un estalvi real en costos (paper, tinta, sobres, segells, manipulació, la tasca d'arxivar, etc.) és també més eficàcia i velocitat en l'enviament de factures.
Ara, sense aixecar-te de la cadira, en el teu monitor tindràs accés a una còpia de factura o un albarà signat pel client. La cerca de documents, la classificació de l'arxiu fa imprescindible la implantació d'un Gestor Documental.
La solució completa de Ten ERP
A Ten ERP s'integra la factura electrònica. S'indica en el client com ha d'enviar-se la factura: en paper, electrònicament o, transitòriament, ambdues. Així en una mateixa facturació conviuen factures electròniques en paper (sense la còpia per l'arxiu) i les factures telemàtiques que van al seu destinatari mitjançant el correu electrònic.
De la mateixa manera, els proveïdors ens envien les factures electrònicament, al rebre-les haurem de visualitzar-les, comprovar la seva validesa (no imprimir-les), comptabilitzar-les i arxivar-les.
Per això no podem parlar només de factura electrònica, haurem de considerar tots els documents electrònics i revisar els nostres processos interns.
-
El mòdul permet imprimir les factures en format PDF, firmar-les digitalment i enviar-les mitjançant el correu electrònic als clients.
-
Els documents en paper com albarans, comandes o pressupostos signats a mà pel client, també poden digitalitzar-se per guardar-los al Gestor Documental i així, ser accessibles directament des del formulari corresponent de Ten ERP.
L'ús de documents signats electrònicament suposa un important estalvi en paper i espai tant pel seu proveïdor com per a tu. Ja no és necessari arxivar físicament les factures rebudes o emeses. En el seu lloc, pots guardar els documents generats des de Ten ERP en la Base de Dades Documental per qualsevol posterior consulta o, si és necessari, imprimir-les en paper.